Ítem 086 - Revisió del concepte de "bruixa" i el seu context: Menorca. Una proposta de ruta per Ciutadella / Lidia Pérez i Pérez

ES 7040 AHUIB FOLK-TRE-TA-EC20720-086

• 2020 - 2021 (Creation)

Ítem

Document de 38 pp en format digital pdf.

Història biogràfica

Llicenciada en Filosofia i Lletres (premi extraordinari de llicenciatura 1983) i doctora en Filologia Catalana (1992) per la Universitat de les Illes Balears. Treballa en projectes de recerca I+D sobre literatura oral popular catalana en col·laboració amb la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, en projectes sobre literatura infantil i juvenil amb l’equip LIJMI de la Universitat de Santiago de Compostela i en estudis literaris del grup Identities Emerging from the Spanish Literature adscrit a la Pepperdine University (Califòrnia). És membre de l’ European Research Group on Oral Narrative/Grup de Recerca Europeu en Narrativa Oral (ERGON/GRENO) i del Grup d’Estudis Etnopoètics (IEC), del qual n’ha estat directora (2007-2013). Actualment és investigadora principal del Grup de Recerca en Etnopoètica de les Illes Balears (GREIB), vocal de la Societat Catalana de Llengua i Literatura (SCLL-IEC) i membre del consell de direcció de la revista Llengua & Literatura (IEC). Les seves línies de recerca són la literatura oral, especialment el llegendari i el rondallari, i els llibres per a infants i joves. Sobre aquests temes imparteix docència als estudis de grau i de màster. Ha publicat una vintena llibres i més d’un centenar d’articles i comunicacions a congressos. La seva recerca en el camp de la literatura infantil ha estat guardonada amb el X Premi Aurora Díaz-Plaja. Dels seus llibres més recents destaquen els estudis sobre grans figures llegendàries: Jaume I, un heroi històric, un heroi de llegenda (2008), Sant Vicent Ferrer, història, llegenda i devoció (2010) i El Comte Mal, entre la història i la llegenda (2013), publicats amb la col·laboració de Tomàs Vibot, i l’estudi sobre literatura infantil La literatura per a infants i joves en català (2013) escrit amb Gemma Lluch, així com els dos extensos reculls d’articles Paraula Viva. Articles sobre literatura oral (2008) i Imaginari compartit. Estudis sobre literatura infantil i juvenil (2010) que apleguen gran part dels seus articles. També el capítol “La rondalla” a l’obra col·lectiva Tradicionari, enciclopèdia de la cultura popular catalana (2010). Actualment dirigeix diverses tesis doctorals i treballa sobre el llegendari vinculat a la figura de Ramon Llull.

Història biogràfica