Fons FFAS - Fons Fundació Art a la Seu

ES 7040 AHUIB FFAS

Fons Fundació Art a la Seu

• 2002 - 2008 (Accumulation)

5 capses, 129 carpetes.

(2002-2008)

La Fundació Art a la Seu fou constituïda el dia primer de juliol de l’any 2002 per tal de dur endavant el projecte d’intervenció de l’artista Miquel Barceló a la capella de Sant Pere de la Seu, avui anomenada Capella del Santíssim.
En foren membres fundadors la Fundació Balears 21, la Diòcesi de Mallorca, la Universitat de les Illes Balears, la Fundació Turística i Cultural de les Illes Balears (FUNDATUR) i el Consell de Mallorca.
Una vegada finalitzada la intervenció de l’artista (revestiment mural de ceràmica, vitralls i mobiliari), es procedí a extingir la dita fundació el dia 11 de desembre de l’any 2008.

La Universitat de les Illes Balears, en la seva funció de Secretariat de la Fundació, n’ha estat dipositària dels documents originals des del seu començament. Una vegada extingida la Fundació, la Universitat considerà que els documents originals s’havien de tornar a la Diòcesi de Mallorca i, per tal de facilitar-ne la consulta, es féu càrrec de l’ordenació i descripció de l’inventari i creà el fons Arxiu Fundació Art a la Seu (AFAS). Un duplicat d’aquest fons roman a l’Arxiu Històric de la Universitat.

Còpia de l'arxiu original generada per la pròpia Universitat de les Illes Balears

Els documents que constitueixen aquest fons es recopilaren des del primer moment que la Fundació fou constituïda i fins a la seva extinció. El conjunt s’ha dividit en sis grups (sèries) distribuïts en cinc capses: documentació relacionada amb les reunions dels membres de la Fundació; documentació de caràcter legal; documentació relacionada amb la part econòmica; certificats; correspondència; i finalment, documents diversos que no corresponen a cap d’aquestes classificacions.

El contingut del fons està estructurat en les sèries documentals següents:

AFAS01 Actes (01001-01030)
30 carpetes; 173 fulls
Totes les actes i les convocatòries corresponents, des de l’01-07-2002 fins al 22-02-2008, on es reflecteix el seguiment de l’obra per part dels membres del Patronat o Fundació.
Localització: capsa I

AFAS02 Escriptures (02001-02007)
7 carpetes
Consta de 5 escriptures, 1 contracte i 1 requeriment notarial. Aquests documents són, majoritàriament, duplicats dels originals.

AFAS03 Comptes (03001-03007)
7 carpetes; 61 fulls
Pressuposts, balanços i memòries anuals.

AFAS04 Certificats (04001-04012)
12 carpetes; 53 fulls
Diferents certificats relacionats amb el projecte.

AFAS05 Correspondència (05001-05059)
59 carpetes; 330 fulls al fons de la Seu i 242 fulls al fons de la UIB. La diferència en el nombre de fulls és deguda al fet que al fons de la Seu hi trobam més còpies d’un mateix document.
Comprèn la correspondència entre els membres de la Fundació; entre la Fundació i altres entitats; entre la Fundació i l’artista o el seu representant.
Localització: capses III i IV
A la capsa III hi trobam la correspondència des de l’any 2002, inici de la Fundació, fins al desembre de 2005 (05001-05034).
A la capsa IV hi trobam la correspondència des del gener de 2006 fins al juliol de 2008 (05035-05059).

AFAS06 Altres (06001-06014)
14 carpetes
Inclou documents que no corresponen a cap de les anteriors classificacions, com ara esborranys, plantilles o llistats de noms i institucions. Cal destacar els retalls de premsa, algunes fotografies i un CD, dels quals la UIB conserva una còpia.
Localització: capsa V

L’Arxiu històric de la Universitat de les Illes Balears (UIB) es regula per la llei 13/1985, de 25 de juny, del Patrimoni històric espanyol; pel Reial decret 1708/2011, de 18 de novembre, del Sistema espanyol d’arxius, on se’n regula el règim d’accés; per la Llei 12/1996, de 21 de setembre, del Patrimoni de les Illes Balears; i per la Llei 15/2006, de 17 d’octubre, d’Arxius i patrimoni documental de les Illes Balears.

Es pot accedir directament a la documentació mitjançant la presentació de DNI o similar. L’única limitació específica per a la consulta és la prohibida per la llei que empara les dades que afecten la intimitat de les persones i la protecció de dades de caràcter personal, establertes a la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de dades de caràcter personal. Quant a obres publicades, es regeix pel Reial decret, 1/1996, de 12 d’abril, del text refós de la llei de Propietat intel·lectual.

La consulta s’ha de fer dins la sala de l’Arxiu i els documents es poden fotocopiar, escanejar o fotografiar sempre sota la custòdia del personal de l’Arxiu, si l’estat físic de la documentació ho permet; en cadascun dels casos s’aplicaran les tarifes que s’hagin establert.

En el moment de fer aquest inventari tots els documents es troben en bon estat de conservació (any 2011).

• anglès

Malgrat que dins la secció Comptes (AFAS03) hi ha els pressuposts i balanços, FUNDATUR és dipositari de tots els documents relacionats amb la secció econòmica (factures).

Aquest fons és una còpia de l'original.

ISAD(G)

Minimal

Creació: 17/10/2019

ASHTON, Dore. 2008, Miquel Barceló. A mitad del camino de la vida. Ed. Galaxia Gutemberg, Barcelona.

Mar de fang (documental), 2005. Producció: La Perifèrica, Televisió de Catalunya, Televisión Española. Edició en DVD: Produccions Blau. Distribució Dismedi, Barcelona.