Fons FENMIB - Fons Escoles Normals de Magisteri de les Illes Balears

Colonia Escolar de Portocolom (Felanitx). Fascículo 1 Colonia Escolar de Portocolom (Felanitx). Fascículo 2 Colonia Escolar de Portocolom (Felanitx). Fascículo 3. Colección del periódico infanitl "La ... Carpeta - Cuenta de lo invertido por atenciones de colonia escolar Documentació comptable i albarans Inventaris solts Curso 1963-64 Curso 1964-65 Diario de la Maestra Ejercicios 1. Cuaderno que contiene ejercicios (Preparación de clases de la Maestra). Nº1 Preparación de Clases. S. 5ª. Curso 1932 a 1933 Cocina Escuela Práctica. Sección 5ª, Preparación de Clases Preparación de Clases Curso Escolar 1940 a 1941. Preparación de Clases Quaderns de preparació sense títol Diario de Clases Diario de Clases nº4, Sección 5ª Diario de Clases o Cuaderno de Rotación nº3 Diario de Clases nº2 Cuaderno de Rotación. Sección 8. Párvulos Sección 5ª Quadern de rotació sense títol Sección 5ª Escuela Práctica. Sección 5ª. Cuaderno de Rotación Diario de Clase. Cuaderno nº2 Fernández Curso 1951-52. Cuaderno de Rotación para el 2ª Curso. Trabajos escolares. Curso 1958-59 Curso 1962-63 Curso 1965-66 Curso 1966-67 Curso 1966-67 (II) Curso 1972-73 Libreta escolar. Diario de clase Diario de clase Diario de clase (II) Cuaderno. Diario de clase Diario de clase (III) Diario de clase (IV) Sección Media 2ª. Diario de clase Cuaderno

ES 7040 AHUIB FENMIB

Fons Escoles Normals de Magisteri de les Illes Balears

• 1842 - 1970 (Creation)

339 capses, 239 llibres, 225 lligalls i 6 carpetes. Paper amb tinta i alguns mecanografiats.

(1978)

El filòsof, poeta i teòleg Ramon Llull fundà el Col·legi de Miramar, que fou un dels primers centres d'estudi i de recerca de l'època.
És per això que la Universitat de les Illes Balears és hereva d'una llarga tradició que es remunta a Mallorca a l'any 1483, data en què fou creat l'Estudi General Lul·lià com a centre d'ensenyament superior, mitjançant un privilegi reial atorgat pel rei Ferran el Catòlic. El 1691, com a resultat de la reconversió de l'Estudi General Lul·lià, es crea la Universitat Lul·liana de Mallorca, els estatuts de la qual varen ser aprovats el 1697. El 1772 passarà a denominar-se Universitat Literària de Mallorca, i el 1829 queda adscrita a la Universitat Catalana de Cervera.
Però el 1951 reneix l'Estudi General per impulsar la cultura a Mallorca i restaurar els estudis universitaris. Al llarg de diversos anys s'hi varen realitzar cursos de Dret i de Filosofia i Lletres, suprimits per raons econòmiques. El 1959 es crea la Càtedra Ramon Llull, adscrita a la Facultat de Filosofia i Lletres de la Universitat de Barcelona, que promou cursos per a l'obtenció del títol de doctor i uns cursos d'estiu altament apreciats en l'àmbit de la filologia, que posteriorment es varen estendre a altres branques científiques.
Finalment, el procés de transició a la democràcia a Espanya i l'impuls econòmic experimentat a les Balears de la mà del desenvolupament turístic, constitueixen les condicions idònies per a la creació, el 1978, de l'actual Universitat de les Illes Balears.

(1872)

L’escola es va crear el 1872. El Ministeri d’Instrucció Publica confià a Alberta Giménez la direcció de l’Escola Normal de Mestres de les Balears, càrrec que exercí fins el 1912. L’any 1948 es va crear l'Escola Alberta Giménez, la qual, des de l’octubre de 1972, està situada al barri de la Vileta de Palma. Fou adscrita a la Universitat de les Illes Balears el 1978 i amb l’aparició de la LOGSE passà a tenir el nom d' Escola Universitària Alberta Giménez. Des del curs 2005-06 és un centre d’ensenyament superior, i des de 2014 ha passat a estar adscrit a la Universidad Pontificia Comillas, sota el nom de Centro de Enseñanza Superior Alberta Giménez.

(1842-1963)

(1912-1963)

(1931-1945)

(1963-1971)

Incorporat a l'AHUIB el 1990

En general la documentació està en bon estat és d'accés lliure.

Paper i algunes fotografies

A la sala de l'Arxiu històric, a l'edifici Ramon Llull.

Inventaris i ISAD(G)

Revised